یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تشکیل مجمع نمایندگان قوی؛ مطالبه نخبگان البرز

در روزهای اخیر و با نزدیک شدن به موعد انتخابات یعنی 11 اسفندماه کاندیداها در سطح شهر و فضای مجازی سعی دارند هر چه بیشتر و بهتر برنامه‌های آتی خود را برای مردم تبیین کنند. از سوی دیگر نخبگان و تأثیرگذران استان نیز در محافل خود به بررسی برنامه‌ها و اهداف هر یک از کاندیداهای مطرح حوزه‌های انتخابیه البرز می‌پردازند و در جست و جوی افراد اصلح برای انتخاب و تکیه زدن به کرسی بهارستان هستند. 

یادداشت- رمزگشانیوز؛ در این مطلب به قلم باهره حیدری می‌خوانید: در روزهای اخیر و با نزدیک شدن به موعد انتخابات یعنی 11 اسفندماه کاندیداها در سطح شهر و فضای مجازی سعی دارند هر چه بیشتر و بهتر برنامه‌های آتی خود را برای مردم تبیین کنند. از سوی دیگر نخبگان و تأثیرگذران استان نیز در محافل خود به بررسی برنامه‌ها و اهداف هر یک از کاندیداهای مطرح حوزه‌های انتخابیه البرز می‌پردازند و در جست و جوی افراد اصلح برای انتخاب و تکیه زدن به کرسی بهارستان هستند. 
در این میان و پس از گذر از برنامه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هر یک از کاندیداها، یکی از مسائل مهم که در دوره های پیشین به خصوص در دوره مجلس یازدهم در استان توجه ها را به خود جلب کرده است عدم تشکیل یک مجمع نمایندگان قوی است. این مجمع متشکل از نمایندگان هر استان است که اگر همراه و هم دل باشند می‌توانند در این قالب بسیاری از مشکلات استان را با سرعت بیشتری حل کنند و گره‌های کور استان را در سطوح مختلف و به نفع مردم باز کنند. 
آنچه در مجلس یازدهم از نمایندگان استان دیده‌ایم علی‌رغم همه تلاش‌هایی هر کدام در راستای منافع مردم و استان کرده‌اند، عدم تشکیل جلسات مجمع نمایندگان بوده است. 
در زبان فارسی مثل معروفی داریم که می‌گوید یک دست صدا ندارد. با توجه به این که البرز استانی است با زیرساخت‌های نسبتا ضعیف و نیازمند توجه در حوزه‌های درمانی، آموزشی و اقتصادی، وجود یک مجمع نمایندگان قوی می‌تواند توجه‌های ملی را به استان جلب و بسیاری از عقب ماندگی‌های استان را جبران کند. 
از طرفی یکی از کارکرد های این مجمع قوی مطرح کردن نام البرز در مجامع ملی است که این خود به ارتقای نام استان در کشور و تغییر دیدگاه هم وطنان به این استان موثر خواهد بود. 
بی شک اگر مشکلات و معضلات البرز به جای یک نماینده توسط مجمع نمایندگان مطرح شود در رفت و آمدهای روزهای پرتلاطم بهارستان توجه ها بیش از گذشته به استان جلب خواهد شد. 
امید است مردم ایران اسلامی به ویژه البرزنشینان روز جمعه قدم به صحنه بگذارند و علاوه بر برگزاری انتخاباتی پرشور، افراد اصلح را راهی گود بهارستان کنند. قطعا نماینده‌ای که با رای بالا وارد مجلس شود به پشتوانه مردم می‌تواند از حقوق شهروندان حوزه انتخابیه خود صیانت کند.






 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات