دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
اخبار ویژه
معاون بهداشت وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از پیشتازی ایران در منطقه در تشخیص مالاریا خبر داد و گفت: ایران هم راستا با نهضت مبارزه جهانی با مالاریا موفق شده طی ۴ سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ گزارش صفر موارد بومی مالاریا را در کشور گزارش کند، که نشان‌دهنده پیشرفت قابل توجه برنامه کنترل مالاریا بعد از ۶ دهه مبارزه با بیماری در کشور است.
روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته‌اند؛ اعلام کرد.
مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ضمن تشریح جزئیات اعطای مشوق‌های مهارت‌آموزی و شرایط بهره‌مندی از آن‌ها گفت: این طرح از ۱۵ اردیبهشت‌ماه جاری برای همه مشمولان خدمت سربازی اجرا می‌شود.
صحبت پیرامون چالش‌های آموزش و پرورش فعلی کار ساده‌ای نیست. اساسا نمی‌توان آموزش و پرورش را به عنوان نهادی مجزا در نظام جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفت. بدیهی است که برخی از مسائل و مشکلات ریزنشت‌های سیستم ناکارآمد می‌باشند و حل شدنشان منوط به برطرف شدن مسائل اصلی در سطح کلان نظام است. شاید بتوان پیرامون این مقوله به عنوان چالش‌های اصلی صحبت کرد و اندیشید.
با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی اقداماتی در حوزه پیشگیری در دو سال اخیر برای اولین بار صورت گرفت که شاهد کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری بوده‌ایم.
کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع‌رسانی فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو، نسبت به تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه هشدار داد.
رئیس پلیس راهور فراجا از کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.
پوشش بیمه‌ای بیمه‌شدگان روستایی و عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یکسال تمدید می‌شود.
با رشد شهرنشینی و تغییرات گسترده در ابعاد شهرها و به نوعی شکل‌گیری محلات و محدوده‌های جدید با معماری و برنامه‌ریزی‌های متفاوت بافت‌های قدیمی شهر که شاید هویت تاریخی به معنای متداول آن را نداشته باشند دستخوش ناهنجاری در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و کالبدی شده است!
رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود، از آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی برای برگزاری این آزمون سراسری خبر داد.
سازمان ثبت احوال میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری را برابر ۳۲.۱ سال و میانگین سن مادر را ۲۷.۳ سال در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد.
یکی از خصوصیات طب ایرانی آن است که سلامت انسان را در ارتباط با سلامت محیط می‌بیند یعنی اگر محیط ناسالم باشد سلامت انسان مختل می‌شود.
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده قرار بود از 28 فروردین آغاز شود اما به دلیل درجریان بودن هماهنگی‌های نهایی میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه وبودجه، زمان آغاز ثبت سفارش به تعویق افتاد و از روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز می‌شود.